Malum yeni eğitim öğretim yılına başlamak üzereyiz. Eğer benim gibi okul değiştirenlerdenseniz ya da yeni tanışacağınız sınıflar varsa benim de internetten bulduğum tanışma aktivitelerini derliyorum. Hem ben bir kaçını kullanacağım hem de sizin işinize yarayan olur belki. :)
1. TOP HAVUZU
- Öğrenciler birer soru hazırlayıp kağıtlara yazarlar. Sonra bu kağıtlar top haline getirilip sınıfın ortasına atılır. (Alternatif olarak bir kase ya da kutuya da konabilir.)
- Öğretmen de daha önce hazırlamış olduğu soruları aynı şekilde kutuya yerleştirebilir.
- Sonra öğrenciler ikişer ikişer ortaya kalkıp bir soru seçer ve birbirlerine sorarlar.
- Basit ve az hazırlık gerektiren bir aktivite :)
2. İÇ İÇE DAİRELER
- Öğrenciler yüzleri birbirine bakacak şekilde iç içe iki daire oluşturur.
- Birbirlerine sorular sorarak ortak en az bir noktalarını bulmaya çalışırlar. (En sevdikleri renkler, müzik türleri, filmler gibi.)
- Daire öğrencilerin hızlarına ya da sizin istediğiniz bir sürede bir istediğiniz yöne döner. (İç daire iki kişi sağa dış daire iki kişi sola filan gibi)
- Öğrenciler yeni partlerlerine önceki partlerle ilgili bulduğu ortak noktayı söyler ve sorular sorarak yeni ortak noktayı bulmaya çalışır.
3. İSİM AKROSTİŞİ
- Öncelikle siz öğrencilere isminizi söyleyin ve isminizin baş harfleriyle kendinizi tanımlayacak sıfatlar oluşturup söyleyin ya da tahtaya yazın. ("Adım Didem. Dürüst, İnatçı, Dakik, Etkileyici ve Mantıklı biriyim" gibi)
- Öğrencilerden de aynısını yapmalarını isteyin.
- Tabii bu kadar değil :D Öğrencileri rastgele sıralayın. Sırayla isimlerini ve akrostişlerini söyleyecekler. Ama kendilerinden öncekileri de tekrar ederek. :)
- Elbette bu şekilde sınıfın sonuna ulaşmanız çok zor. Ben akıllarında kalan 2 ya da 3 taneyi sıralamalarını isteyebilirim diye düşündüm. Fakat aynı ismin iki kereden fazla tekrar etmesi yasak olacak. :D
4. ?
- Sınıfa ilk girdiğinizde kendinizi tanıtmak yerine tahtaya büyük bir soru işareti çiziyorsunuz.
- Öğrencilere sizinle ilgili merak ettikleri şeyleri soru olarak tahtaya yazmalarını söylüyorsunuz.
- Sonra da sorulara cevap vererek kendinizi tanıtıyorsunuz.
5. YALAN MAKİNESİ
- Tahtaya kendinizle ilgili 3 cümle yazıyorsunuz. Bunlardan ikisi doğru biri ise doğru değil.
- Öğrencilerden doğru olmayanı bulmalarını istiyorsunuz. Burada öğrencilerden soru alabilirsiniz. Sınıfınız kalabalıksa her öğrenciden soru alabilmek sıkıntı olacaktır. Sınıfı gruplara ayırıp her gruptan tek soru gibi sınırlayabilirsiniz soruları.
- Öğrenciler doğru olmayanı bulduktan sonra mesela kazanan gruptan da aynı şekilde 3 cümle yazmalarını isteyip bu sefer sorularla siz bilmeye çalışabilirsiniz. Zamana bağlı olarak çok geliştirilebilir.
6. KAĞIT SAVAŞI
- iki ya da üç tane soru düşünüp tahtaya yazın.
- Öğrenciler sorulara verecekleri cevapları bir kağıda yazıp kağıdı top haline getirsinler. (önemli nokta kağıda isimlerini yazmasınlar.)
- Sonra bir süreliğine bu kağıt topları birbilerine atarak oynamalarına izin verin.
- Sizin bir komutunuzla ("DUR" gibi ya da bir düdük olabilir) savaş dursun ve herkes elindeki kağıtları açsın.
- Kağıdın sahibini bulmaya çalışacaklar birbirlerine sorular sorarak. (kağıdı gösterip bu kağıt senin mi diye sormak yasak :))
- Elindeki kağıdın sahibini bulan oturabilir.
- Biraz sesli ama eğlenceli duran bir aktivite.
7. İSMİNİ ÇİZ
- Derse ilk girdiğinizde öğrencilere adınızı hiç söylemeyip tahtaya adınızın harflerinın sayısı kadar nesne çiziyorsunuz. Her nesnenin ilk harfi adınızın bir harfi olmalı. Ve karışık bir sıra ile çizmelisiniz. (Didem için Dolap, iğne, düğme, ev, masa olabilir mesela. Ama dediğim gibi sırası karışık olacak.)
- Öğrencilerden isminizi tahmin etmelerini istiyorsunuz. Burada 3-4 tahmin hakkıyla sınırlayabilirsiniz ya da isminiz ortaya çıkana kadar devam edebilirsiniz.
- Sonra da tahmin edebileceğiniz gibi öğrencilerden aynısını yapmasını isteyebilirsiniz.
8. ŞEKERLİ TANIŞMA
- Şöyle ki bu aktiviteyi iki alternatifli okudum. Ben şekerli alternatifi tercih ediyor olsam da ikisini de paylaşayım belki kullanan olur.
- İlk seçenek şöyle: sınıfa bir rulo tuvalet kağıdı götürüyorsunuz. Sonra her öğrenci sırayla "tuvalette ne kadar kullanıyorsa" o kadar kağıt koparıyor. Espri burada öğrencilerin karar verme sürecinde. Sitede uygulayan öğretmenin kız öğrencileri bir iki tane alırken erkek haylaz öğrenciler çok fazla alıp sınıfı güldürmeye çalışmış.
- Sonra öğrencilerden kopardıkları her kağıt için kendileriyle ilgili bir cümle söylemelerini istiyorsunuz.
- Benim şekerli aktivitede de bir kutu şekerden istedikleri kadar almalarını istiyorsunuz. Ama hemen yemeyecekler.
- Her şeker için kendileriyle ilgili bir cümle söyleyip şekeri yiyorlar.
Teşekkürler paylaşım için..
YanıtlaSilNe demek. Faydalı olabildiysem ne mutlu :)
SilSuper buz kiricilar!!!tesekkurlet paylasim icin��
YanıtlaSil