Ana içeriğe atla

AÖF TARİH GÜZ DÖNEMİ TÜM ÇIKMIŞ SORULAR




Önce şöyle bir açıklama yapmak istiyorum.
1. Oturum 1. Yarıyıl kitapçıkları içerisindeki dersler
  • Eski Anadolu Tarihi
  • İslam Tarihi ve Medeniyeti I
  • Tarih Metodu
  • Temel Bilgi Teknolojileri I
2. Oturum 1. Yarıyıl kitapçıkları içerisindeki dersler:
  • Orta Asya Türk Tarihi
  • Hellen ve Roma Tarihi
  • Osmanlı Türkçesi I
3. Oturum 3. Yarıyıl kitapçıkları içerisindeki dersler:
  • Osmanlı Tarihi (1300-1566)
  • Osmanı Merkez ve Taşra Teşkilatı
  • Osmanlı Türkçesi Metinleri I
4. Oturum 3. Yarıyıl kitapçıkları içerisindeki dersler:
  • Ortaçağ ve Yeniçağ Türk Devletleri Tarihi
  • Türkiye Selçuklu Tarihi
  • Ortaçağ-Yeniçağ Avrupa Tarihi
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
1. Oturum 5. Yarıyıl kitapçıkları içerisindeki dersler:
  • Osmanlı Devleti Yenileşme Hareketleri (1876-1918)
  • Osmanlı İktisat Tarihi
  • Osmanlı Diplomasisi
  • Tarihi Coğrafya
2. Oturum 5. Yarıyıl kitapçıkları içerisindeki dersler:
  • Osmanlı Tarihi (1876-1918)
  • Sosyolojiye Giriş
  • İngilizce I
  • Almanca I
  • Fransızca I
3. Oturum 7. Yarıyıl kitapçıkları içerisindeki dersler:
  • Sömürgecilik Tarihi (Afrika-Asya)
  • Çağdaş Türk Dünyası
  • Yakınçağ Avrupa Tarihi
  • Türk Dili I
4. Oturum 7. Yarıyıl kitapçıkları içerisindeki dersler:
  • Tarih Felsefesi I
  • Yaşayan Dünya Dinleri
  • Türk Basın Tarihi
  • Girişimcilik ve İş Kurma


Rar içerisinde bulunan dosyalar.



Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Osmanlıca Türkçesi Metinleri I - Aşıkpaşazade - Tevarih-i Ali Osman

Osmanlıca Türkçesi Metinleri I dersinden  Aşıkpaşazade'den  "Tevarih-i Ali Osman" metnini daha kolay çalışılabilir bir hale getirmeye çalıştım. Bu seferki not diğerlerinden daha uzun sürdü ve uğraştırdı. Ama güzel oldu. Eğer buradan çalışırsanız güzel sonuçlar gelebileceğini düşünüyorum ben şahsen. PDF alttadır. Kolay gelsin.

Derslerde kullanılabilecek tanışma aktiviteleri (ice-breakers)

Malum yeni eğitim öğretim yılına başlamak üzereyiz. Eğer benim gibi okul değiştirenlerdenseniz ya da yeni tanışacağınız sınıflar varsa benim de internetten bulduğum tanışma aktivitelerini derliyorum. Hem ben bir kaçını kullanacağım hem de sizin işinize yarayan olur belki. :) 1. TOP HAVUZU Öğrenciler birer soru hazırlayıp kağıtlara yazarlar. Sonra bu kağıtlar top haline getirilip sınıfın ortasına atılır. (Alternatif olarak bir kase ya da kutuya da konabilir.)  Öğretmen de daha önce hazırlamış olduğu soruları aynı şekilde kutuya yerleştirebilir. Sonra öğrenciler ikişer ikişer ortaya kalkıp bir soru seçer ve birbirlerine sorarlar.  Basit ve az hazırlık gerektiren bir aktivite :) 2. İÇ İÇE DAİRELER Öğrenciler yüzleri birbirine bakacak şekilde iç içe iki daire oluşturur. Birbirlerine sorular sorarak ortak en az bir noktalarını bulmaya çalışırlar. (En sevdikleri renkler, müzik türleri, filmler gibi.) Daire öğrencilerin hızlarına ya da sizin istediğiniz bir sürede bir iste

"HAYALLERİMDEKİ OKUL"

Türkiye’de milyonlarca öğrenci her gün an az 7 saatini okullarda geçiriyor. Bu 7 saati nasıl geçirecekleri ya da yaptıkları şeylerin ne işe yarayacağı hakkında hiçbir bilgileri ve tercih hakları da yok üstelik. Ben de bir öğretmen olarak merak ettim, acaba tercih hakları olsaydı nasıl düzenlerlerdi okulu, dersleri ve öğretmenleri diye. Üç soru sordum öğrencilere: 1) Hayalinizdeki okul binası (Sınıf, bahçe ve teknik yeterlilikleri burada açıklayacaklar.) 2) Hayalinizdeki öğretmen (Özellikle okuldaki herhangi bir öğretmeni yazmamalarını istedim. Var olmayan sadece kendi hayal ettikleri bir öğretmen olmalıydı bu.) 3) Hayalinizdeki dersler (Okulda hangi derslerin olmasını isterler) Öğrencilerden hayli ilginç sonuçlar geldi. Bunları paylaşmak istiyorum. 1) Hayalimdeki Okul Binası Bu soruda ilkokul öğrencileri daha çok eve benzeyen bir okul hayal ettiklerini belirttiler. Sınıflarda halı olmasını istemişler. Okulun güvenli olması üzerinde durmuşlar. Okulda kendilerini güvende his