Ana içeriğe atla

Osmanlı Türkçesi Metinleri III dersinde Quizlet ve Memrise deneyimi.

Osmanlı Türkçesi Metinleri III dersini alıp kitabı inceleyenler fark etmiştir, metinlerin okunması oldukça zorlaştı. Sınavlarda okuduğunu anlama konusunda sıkıntı yaşayabileceğimi görünce çalışma yöntemimi biraz değiştirdim. Kelimeleri ezberleme yoluna gideceğim. Liste halinde yazılmış kelimeleri okuyarak ezberlemek hem sıkıcı hem de zor. Bu yüzden teknolojinin nimetlerinden faydalandım.
Şöyle ki; ilk ünitede 3 metin var. Ben bu metinlerden ilkinin kelimelerini Memrise'a kaydettim.
Memrise ezber yapmaya yardımcı bir internet sitesi ve telefon uygulaması. Şimdi ben bilgisayar üzerinden nasıl girileceği ve ne işe yaradığından bahsedeceğim.
  1. Hazırladığım çalışmanın linki BURADA.
Linke tıkladığınızda önünüze bu görüntü gelecek.

İşaretlediğim yere tıklıyoruz.
Buradan ya facebook hesabımızla ya da google hesabımızla giriş yapabiliriz. Eğer yoksa bir Username (Kullanıcı Adı) belirleyip, E-mail adresimizi giriyoruz ve son olarak bir password (şifre) belirleyerek üye oluyoruz. Bu arada site güvenilirdir, Yani Facebook ya da google hesabıyla gönül rahatlığıyla giriş yapabiliriz.
Son olarak gelen sayfadan işaretlediğim yere tıklıyoruz. Artık çalışmaya başlayabiliriz.
Çalışma sırasında site sizi yönlendirecek. Ve ezber yapma konusunda site gerçekten yardımcı oluyor.

1. Ünitenin ikinci metninin kelimeleri için farklı bir site denedim. Adı Quizlet.

Çalışmanın linki BURADA.

Linke tıkladığımızda karşımıza bu görüntü gelecek.
Bu sitenin avantajı üyelik zorunlu değil. Çalışmayı nasıl yapacağınızı hemen açıklayayım.

FLASHCARDS

Eğer önünüzdeki kutulardan flashcards'a tıklarsanız kelimelerin hepsi sırayla kartlar halinde görünecek. Ayrıca sesli olarak da okuyor kelime ve anlamlarını.

Eğer kartın herhangi boş bir yerine tıklarsanız arkası dönüyor. Anlamını görüyorsunuz kelimelerin.
LEARN

Eğer buna tıklarsanız şu şekilde bir aktivite var:

SPELLER


TEST 

Buna tıklarsanız önünüze yazılı kağıdı gibi bir test geliyor. Yazma, eşleştirme ve test şeklinde soruları cevaplıyorsunuz.

SCATTER

Bu kısım oyun gibi ayarlanmış. Eğlenceli bir yol.



GRAVITY
 Yine oyun gibi yapılmış. Ama biraz daha zor. :)




Herkese kolay gelsin.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Osmanlıca Türkçesi Metinleri I - Aşıkpaşazade - Tevarih-i Ali Osman

Osmanlıca Türkçesi Metinleri I dersinden  Aşıkpaşazade'den  "Tevarih-i Ali Osman" metnini daha kolay çalışılabilir bir hale getirmeye çalıştım. Bu seferki not diğerlerinden daha uzun sürdü ve uğraştırdı. Ama güzel oldu. Eğer buradan çalışırsanız güzel sonuçlar gelebileceğini düşünüyorum ben şahsen. PDF alttadır. Kolay gelsin.

Derslerde kullanılabilecek tanışma aktiviteleri (ice-breakers)

Malum yeni eğitim öğretim yılına başlamak üzereyiz. Eğer benim gibi okul değiştirenlerdenseniz ya da yeni tanışacağınız sınıflar varsa benim de internetten bulduğum tanışma aktivitelerini derliyorum. Hem ben bir kaçını kullanacağım hem de sizin işinize yarayan olur belki. :) 1. TOP HAVUZU Öğrenciler birer soru hazırlayıp kağıtlara yazarlar. Sonra bu kağıtlar top haline getirilip sınıfın ortasına atılır. (Alternatif olarak bir kase ya da kutuya da konabilir.)  Öğretmen de daha önce hazırlamış olduğu soruları aynı şekilde kutuya yerleştirebilir. Sonra öğrenciler ikişer ikişer ortaya kalkıp bir soru seçer ve birbirlerine sorarlar.  Basit ve az hazırlık gerektiren bir aktivite :) 2. İÇ İÇE DAİRELER Öğrenciler yüzleri birbirine bakacak şekilde iç içe iki daire oluşturur. Birbirlerine sorular sorarak ortak en az bir noktalarını bulmaya çalışırlar. (En sevdikleri renkler, müzik türleri, filmler gibi.) Daire öğrencilerin hızlarına ya da sizin istediğiniz bir sürede bir iste

"HAYALLERİMDEKİ OKUL"

Türkiye’de milyonlarca öğrenci her gün an az 7 saatini okullarda geçiriyor. Bu 7 saati nasıl geçirecekleri ya da yaptıkları şeylerin ne işe yarayacağı hakkında hiçbir bilgileri ve tercih hakları da yok üstelik. Ben de bir öğretmen olarak merak ettim, acaba tercih hakları olsaydı nasıl düzenlerlerdi okulu, dersleri ve öğretmenleri diye. Üç soru sordum öğrencilere: 1) Hayalinizdeki okul binası (Sınıf, bahçe ve teknik yeterlilikleri burada açıklayacaklar.) 2) Hayalinizdeki öğretmen (Özellikle okuldaki herhangi bir öğretmeni yazmamalarını istedim. Var olmayan sadece kendi hayal ettikleri bir öğretmen olmalıydı bu.) 3) Hayalinizdeki dersler (Okulda hangi derslerin olmasını isterler) Öğrencilerden hayli ilginç sonuçlar geldi. Bunları paylaşmak istiyorum. 1) Hayalimdeki Okul Binası Bu soruda ilkokul öğrencileri daha çok eve benzeyen bir okul hayal ettiklerini belirttiler. Sınıflarda halı olmasını istemişler. Okulun güvenli olması üzerinde durmuşlar. Okulda kendilerini güvende his