Ana içeriğe atla

Gökçedağ Olimpiyatları

Bu yıl okulumuzda kendi fikrimiz olan yeni bir proje uyguluyoruz. Bu projeden bahsetmek istiyorum. Amacım bir şekilde okuyan diğer öğretmenlere fikir vermek.
Projemizin adı Gökçedağ Olimpiyatları. Mayıs ayı boyunca öğrenciler toplamda 13 adet yarışmada yarışacaklar ve Haziran ayının ilk haftası düzenlenecek final oyunu ile birinci olan grup ortaya çıkacak ve ödül alacak. Tek cümleyle projenin özeti bu. Fakat ben sırasıyla yaptıklarımızı ve yarışmalarımızı anlatacağım.
GRUPLAR
Öğrenciler gruplarını kendileri oluşturdular. Her grupta 6 kişi olacak ve 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflardan en az birer öğrenci her grupta olmak zorunda. Dolayısıyla bu sınıflardan sadece birinden iki öğrenci seçilebilecek. Bu durumu özellikle önemsedik. Çünkü sınıflar arası kaynaşma sağlamak istiyorduk. Bir de sınıflarda birbirleriyle çok iyi arkadaş olabilen altışar öğrenci grup oluşturabilseydi çok da sosyal olmayan bazı öğrenciler grup dışı kalabilirdi. Ayrıca mesela 4. sınıf öğrencileri 8. sınıf öğrencilerine göre zayıf kalacaktı.
Öğrenciler toplamda 9 grup oluşturdular. İsimleri kendilerine ait, flamalarında ben biraz yardımcı oldum :)










OYUNLAR

1) Bilgi Yarışması



Bu bildiğimiz bilgi yarışması. Türkçe, Matematik, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Sosyal Bilgiler (T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük), Fen ve Teknoloji ve İngilizce derslerinden sorulan üçer soru ve iki Genel Kültür sorusuyla birlikte toplamda 20 sorudan en çok doğrusu olan gruplar kazanır. En çok doğrusu olan grup birinci olup 3 puan kazanıyor. İkinci olan grup 2, üçüncü olan grup ise bir puan kazanır.

2) Bowling

Okul bahçesine bir bowling oyununu öğrencilerle birlikte yaptık. Resimlerde de gördüğünüz sahada her grup altı kez atış yapabiliyor. Devirdikleri labut sayısına göre puan biriktiriyorlar. Yine bu şekilde birinci, ikinci ve üçüncü olan gruplar puanlarını alıyor.

3) Halka Atma Oyunu


Gruplar okul bahçesinde oynayacaklar. Her grup 6 kez halka atma hakkına sahip olacak. Hedef olarak belirlenmiş çubuklara halkaları geçirmeye çalışacaklar. Bu şekilde puan toplayarak birinci, ikinci ve üçüncü grup puan kazanacak.

4) Yapboz


Gruplar verilen yapbozu diğer gruplardan önce bitirmeye çalışacaklar.

5) Tangram


Gruplar kendilerine verilen şekillerle belirlenen modeli oluşturmaya çalışacaklar. (Bildiğimiz tangram yani :)) Ama şöyle bir farkla: tangram parçalarını alabilmek için verilen matematik problemlerini doğru cevaplamak zorundalar. Yine en hızlı bitiren grup kazanır.

6) Hedef Oyunu


Bu oyun için cırt cırt şeritlerinden bir adet hedef tahtası ve top hazırladık. Öğrenciler topu attıkları zaman hedef tahtasına yapışıyor. Hedef tahtası ve topun resmi şu anda bilgisayarda yüklü değil. Yarın ikisinin de resmini yükleyeceğim. Yine gruplardaki her öğrenci birer kez atış yapıp en yüksek puanı toplamaya çalışacak.

7) Resim Yarışması


Gruplar kendilerine verilen resmin aynısını çizmeye çalışacaklar. Öğretmenlerden oluşan bir jüri birinci, ikinci ve üçüncü grubu seçecek. Neye göre değerlendireceğimizin resmini koydum. Böyle bir yarışma koymaktaki amacımız öğrencilerin farklı becerilerini değerlendirebilmek.

8) SOS


Bu yarışmayı aşağıdaki video tam anlamıyla tarif ediyor:


9) Uçurtma Yarışması



Her grup bir haftalık sürede kendi uçurtmalarını yapacaklar. Sonuçta öğretmenlerden oluşan bir jüri tarafından değerlendirilerek ilk üç uçurtma seçilecek.

10) Dedektif Yarışması


Bir suç olayı gruplara sunulacak.
Gruplar bu olaydaki suçluyu bulmaya çalışacaklar.
Suçluyu ararken okulda gizlenmiş ipuçlarını ve olayla ilgili bilgisi olan gizli tanıkları bulmaya çalışacaklar.
Bunu yaparken ipuçlarının her yerde (hatta derslerin, panoların, öğretmenlerin dağıttığı etkinlik kağıtlarının bile içinde) olabileceğini göz önünde bulunduracaklar.
Gruplar suçlu olduğunu düşündükleri kişinin ismini bir kağıda yazarak söylenen öğretmenlere teslim edecekler.
Her grubun en fazla 2 tahmin hakkı olacak.
İlk olarak doğru cevabı veren grup kazanacak.

Bu yarışmadan sonra 9 gruptan en çok puan kazanmış olan ilk 3 grup yarışmaya devam edecek. 6 grup elenecek.

11) Satranç



Kalan 3 grup satranç turnuvası yapacaklar.

12) Koşu Yarışması



Bu yarışma daha çok bayrak yarışı gibi olacak. Belli noktalara yerleştirilmiş grup arkadaşlarına ulaşacak ve oradan itibaren koşuya grup arkadaşları devam edecek. Böylece yarışmaya tüm grup aktif şekilde katılmış olacak.

13) Doğa Sorunlarına Çözüm Projesi



Belirlenmiş olan bir doğa sorununun çözümüne yönelik bir fikir oluşturma. Çözüm düzenli bir şekilde sunulacaktır. Öğretmenlerden oluşan jüri değerlendirmesi sonucunda en geçerli ve yaratıcı çözümü bulan ilk 3 grup belli olacaktır.

Bu yarışmadan sonra bir grup daha elenecek ve finale kalan iki grup belli olacak.

14) Final oyunu


Final günü yapılacak bilgi yarışmasında okulda görülen her ders ve sürpriz genel kültür bilgileri yer alabilir.
Gruplar bildikleri her soru için ellerindeki blokları üst üste dizecek.
3 soruyu ardarda doğru cevaplayan grup, karşı grubun bloklarına top atma hakkı kazanacak.
Sorular bittiğinde en çok bloğu dizmiş olan grup kazanacak.

ÖDÜLLER

Final oyununu kazanan grup üyelerinin her birine ödül olarak bisiklet verilecek.
Ayrıca finale kalan iki grup da öğretmenlerle birlikte ilçede yemek yiyecekler.

MUHABİRLER



Gruplara katılmayan öğrencilerden bir çoğunu muhabir olarak görevlendirdik. Haftalık olimpiyat gazetesi çıkacak. Bu öğrenciler de gerek öğretmenler gerekse öğrencilerle röportajlar yapacak ve haberler hazırlayacaklar. 

BİLEKLİKLER

Okuldaki tüm öğrenciler heyecanı paylaşabilsin ve kendini projenin bir parçası olarak hissedebilsin diye herkese hazırladığımız bilekliklerden dağıttık.

Erkek öğrenciler için

Bu da kız öğrencilere
Zannediyorum yazacaklarım şimdilik bu kadar. Kendi okulunuzda buna benzer projeler uygulamak isterseniz ve sorularınız olursa yardımcı olmak isterim.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Osmanlıca Türkçesi Metinleri I - Aşıkpaşazade - Tevarih-i Ali Osman

Osmanlıca Türkçesi Metinleri I dersinden  Aşıkpaşazade'den  "Tevarih-i Ali Osman" metnini daha kolay çalışılabilir bir hale getirmeye çalıştım. Bu seferki not diğerlerinden daha uzun sürdü ve uğraştırdı. Ama güzel oldu. Eğer buradan çalışırsanız güzel sonuçlar gelebileceğini düşünüyorum ben şahsen. PDF alttadır. Kolay gelsin.

Derslerde kullanılabilecek tanışma aktiviteleri (ice-breakers)

Malum yeni eğitim öğretim yılına başlamak üzereyiz. Eğer benim gibi okul değiştirenlerdenseniz ya da yeni tanışacağınız sınıflar varsa benim de internetten bulduğum tanışma aktivitelerini derliyorum. Hem ben bir kaçını kullanacağım hem de sizin işinize yarayan olur belki. :) 1. TOP HAVUZU Öğrenciler birer soru hazırlayıp kağıtlara yazarlar. Sonra bu kağıtlar top haline getirilip sınıfın ortasına atılır. (Alternatif olarak bir kase ya da kutuya da konabilir.)  Öğretmen de daha önce hazırlamış olduğu soruları aynı şekilde kutuya yerleştirebilir. Sonra öğrenciler ikişer ikişer ortaya kalkıp bir soru seçer ve birbirlerine sorarlar.  Basit ve az hazırlık gerektiren bir aktivite :) 2. İÇ İÇE DAİRELER Öğrenciler yüzleri birbirine bakacak şekilde iç içe iki daire oluşturur. Birbirlerine sorular sorarak ortak en az bir noktalarını bulmaya çalışırlar. (En sevdikleri renkler, müzik türleri, filmler gibi.) Daire öğrencilerin hızlarına ya da sizin istediğiniz bir sürede bir iste

"HAYALLERİMDEKİ OKUL"

Türkiye’de milyonlarca öğrenci her gün an az 7 saatini okullarda geçiriyor. Bu 7 saati nasıl geçirecekleri ya da yaptıkları şeylerin ne işe yarayacağı hakkında hiçbir bilgileri ve tercih hakları da yok üstelik. Ben de bir öğretmen olarak merak ettim, acaba tercih hakları olsaydı nasıl düzenlerlerdi okulu, dersleri ve öğretmenleri diye. Üç soru sordum öğrencilere: 1) Hayalinizdeki okul binası (Sınıf, bahçe ve teknik yeterlilikleri burada açıklayacaklar.) 2) Hayalinizdeki öğretmen (Özellikle okuldaki herhangi bir öğretmeni yazmamalarını istedim. Var olmayan sadece kendi hayal ettikleri bir öğretmen olmalıydı bu.) 3) Hayalinizdeki dersler (Okulda hangi derslerin olmasını isterler) Öğrencilerden hayli ilginç sonuçlar geldi. Bunları paylaşmak istiyorum. 1) Hayalimdeki Okul Binası Bu soruda ilkokul öğrencileri daha çok eve benzeyen bir okul hayal ettiklerini belirttiler. Sınıflarda halı olmasını istemişler. Okulun güvenli olması üzerinde durmuşlar. Okulda kendilerini güvende his