Ana içeriğe atla

En basitinden oyun tasarlama: Stencyl

Öğrencilere kodlama eğitimi vermek deyince aklımıza genelde belli araçlar geliyor. Scratch gibi mesela. Ya da hemen robotik alanına giriyor, Lego ya da arduino gibi araçlara yöneliyoruz. Ben yeni neslin oyun oynamaktan zevk alan bir nesil olmasından faydalanabiliriz diye düşünüyorum. Bireysel olarak da bilgisayar oyunlarına ilgili olduğum için oyun geliştirme araçlarına da şöyle bir bakıyordum fırsat buldukça. Fakat oyun geliştirmek çok ayrıntılı bir iş. Okulda bunu öğretebileceğimi hiç düşünmedim. Özellikle de ilk baktığım araç Unreal Engine olunca :)
Fakat Stencyl gibi bir araç bulunca kodlamaya ilgisi olan öğrencilerin rahatlıkla oyun geliştirebileceklerini düşünmeye başladım. Tabii öğretmek için öğrenmek gerekiyor. Kendim de aracı öğrenmek için Udemy'de linkini vereceğim kurstan faydalandım. Kursu henüz bitirmemiş olsam da aracı önerebilecek kadar hakim olduğumu düşünüyorum.
Stencyl aracı 2D oyun geliştirilebilen bir araç. Oyun geliştirmenin kodlama bölümünü tamamen blok kodlama şeklinde yapmış. Zaten resimlere dikkat ederseniz Scratch ekranına çok benzer bir kodlama bölümü göreceksiniz. Bu açıdan oyunun mantığını ayarlamak çok kolay oluyor. Fakat en büyük avantajı bence bu değil. En büyük avantajı oyun geliştirmeyi temel bölümlere ayırmış olması ve bu bölümlerin yönetiminin çok açık ve sade olması. Yani bu araçta oyun geliştirmeye başlarsanız, sonradan çok komplike oyunlar geliştirmenize yarayan Unreal Engine gibi araçlara çok daha kolay başlayabilirsiniz.Çünkü mantığı anlamış olacaksınız. Yani dersler için kullanmayacaksanız bile
bireysel ilerleme için bile kullanılabilir bir araç olduğunu belirteyim.
Öğrencilere verilebilecek motive edici örnekler vereyim size: Steam platformunda hali hazırda satılmakta olan ve bu araçla yapılmış bazı oyunların listesini vereyim size. Ki bu oyunlar 2 TL - 16 TL arasında satılıyor şu an. Unutmayın ki bu başlangıç aracınız ve milyoner olmayı düşünmeyin şu an için 😊 Sürümden kazanırsanız yine de harçlık çıkar bu parayla 😁


Bahsettiğim Udemy kursunda şöyle bir liste vermiş. Sarı ile yazılanlar kullanması kolay yeni başlayanlar için uygun. Turuncu olanlar yine kullanması kolay herkes için uygun olanlar. Mavi olanlar ise kullanması daha zor ve profesyoneller için uygun diye sıralanmış. Burada gördüğünüz gibi Stencyl turuncuların hemen başında. Burada olay şu: gayet komplike oyunları kolay bir kullanımla tasarlayabilirsiniz.

Öğretmenler olarak yeni teknolojilerden haberdar olmamız gerektiğini düşünüyorum. Bu mantıkla da yeni öğrendiklerimi paylaşmaya çalışıyorum. Umarım faydası dokunur. 

TASARLAMAYA BAŞLADIĞIM AMA BİTMEMİŞ OYUNUMUN LİNKİ (Fikir Vermesi Açısından): https://yadi.sk/d/r2ZX9Akhb8MErg

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Osmanlıca Türkçesi Metinleri I - Aşıkpaşazade - Tevarih-i Ali Osman

Osmanlıca Türkçesi Metinleri I dersinden  Aşıkpaşazade'den  "Tevarih-i Ali Osman" metnini daha kolay çalışılabilir bir hale getirmeye çalıştım. Bu seferki not diğerlerinden daha uzun sürdü ve uğraştırdı. Ama güzel oldu. Eğer buradan çalışırsanız güzel sonuçlar gelebileceğini düşünüyorum ben şahsen. PDF alttadır. Kolay gelsin.

Derslerde kullanılabilecek tanışma aktiviteleri (ice-breakers)

Malum yeni eğitim öğretim yılına başlamak üzereyiz. Eğer benim gibi okul değiştirenlerdenseniz ya da yeni tanışacağınız sınıflar varsa benim de internetten bulduğum tanışma aktivitelerini derliyorum. Hem ben bir kaçını kullanacağım hem de sizin işinize yarayan olur belki. :) 1. TOP HAVUZU Öğrenciler birer soru hazırlayıp kağıtlara yazarlar. Sonra bu kağıtlar top haline getirilip sınıfın ortasına atılır. (Alternatif olarak bir kase ya da kutuya da konabilir.)  Öğretmen de daha önce hazırlamış olduğu soruları aynı şekilde kutuya yerleştirebilir. Sonra öğrenciler ikişer ikişer ortaya kalkıp bir soru seçer ve birbirlerine sorarlar.  Basit ve az hazırlık gerektiren bir aktivite :) 2. İÇ İÇE DAİRELER Öğrenciler yüzleri birbirine bakacak şekilde iç içe iki daire oluşturur. Birbirlerine sorular sorarak ortak en az bir noktalarını bulmaya çalışırlar. (En sevdikleri renkler, müzik türleri, filmler gibi.) Daire öğrencilerin hızlarına ya da sizin istediğiniz bir sürede bir iste

"HAYALLERİMDEKİ OKUL"

Türkiye’de milyonlarca öğrenci her gün an az 7 saatini okullarda geçiriyor. Bu 7 saati nasıl geçirecekleri ya da yaptıkları şeylerin ne işe yarayacağı hakkında hiçbir bilgileri ve tercih hakları da yok üstelik. Ben de bir öğretmen olarak merak ettim, acaba tercih hakları olsaydı nasıl düzenlerlerdi okulu, dersleri ve öğretmenleri diye. Üç soru sordum öğrencilere: 1) Hayalinizdeki okul binası (Sınıf, bahçe ve teknik yeterlilikleri burada açıklayacaklar.) 2) Hayalinizdeki öğretmen (Özellikle okuldaki herhangi bir öğretmeni yazmamalarını istedim. Var olmayan sadece kendi hayal ettikleri bir öğretmen olmalıydı bu.) 3) Hayalinizdeki dersler (Okulda hangi derslerin olmasını isterler) Öğrencilerden hayli ilginç sonuçlar geldi. Bunları paylaşmak istiyorum. 1) Hayalimdeki Okul Binası Bu soruda ilkokul öğrencileri daha çok eve benzeyen bir okul hayal ettiklerini belirttiler. Sınıflarda halı olmasını istemişler. Okulun güvenli olması üzerinde durmuşlar. Okulda kendilerini güvende his