Ana içeriğe atla

Dojo Board

Class Dojo'nun sıkı bir takipçisi ve uygulayıcı olduğunu belirtmiştim zaten. Sınıfımda kullanmak için yaptığım bir panoyu paylaşmak istiyorum.








Bu panoyu İngilizce sınıfımın duvarına asacağım yarın. Geçen yıl da uyguladığım bir sistemi bu yıl geliştirdiğim bu tasarımla devam ettireceğim. Gördüğünüz üzere panoyu dörde böldüm. Başa sınıflarımın isimlerini yazdım. Altta gördüğünüz avatarları (canavarlar) ilk dersimde sınıfla beraber belirledim. Her öğrencinin bir avatarı var. Bu seçtiğimiz her öğrencinin avatarını alt alta yapıştırdım panoya.  Yalnız avatarlar lamine edildi. Bu önemli. Neden olduğunu yazacağım. Sınıfların altlarındaki resimlerin bir amacı yok. Maksat renk olsun. 
Her haftanın son dersinde sınıflarda en çok dojo puanı olan öğrencinin avatarının yanına gülen yüz sticker'ı yapıştırıyorum. İkinci ve üçüncü öğrencilere de nazar boncuğu yapıştırıyorum. Üç nazar boncuğu, bir gülen yüz yapıyor. Yani üç nazar boncuğu olanların nazar boncuklarını geri alıp gülen yüze çeviriyorum. (İşte laminasyon bunun için önemli. Çünkü stickerları yapıştırıp geri kaldırmak gerekebiliyor. Kağıt yırtılabilir ya da zarar görebilir.) Ay sonunda ise en çok gülen yüzü olana ödül veriyorum.
Geçen yıl kırtasiyeden aldığım küçük hediyeler vardı. Ödül olarak sadece onları kullandım. Fakat bu yıl bunu geliştireceğim. Pinterest'te çok güzel bir reward chart buldum. Paylaşayım:
Kaynak: http://www.prideandprimary.com/2015/01/class-dojo-rewards-free-rewards-kit-for.html

Burada puanlara göre verilen ödüller mantıklı geldi. Ben bunları gülen yüz kazananlara vereceğim. Hepsi değil ama öğretmen masasında oturma, bedava kitap, ödevsiz hafta gibi ödüller kullanabilirim. Tabletime oyun yükleyip, bir gün teneffüslerde oyun oynamasına izin verebilirim vs.
Panoyu nasıl hazırladığımı da anlatayım:
İlk olarak bütün avatarları word dosyası haline getirdim. Buradan indirebilirsiniz.Bu word dosyasından 4 kopya çıkardım renkli olarak. Sonra bunları lamine ettim. Teker teker kestim.
Pano için bir adet büyük boy mukavva kullandım. Mukavvayı beyaz a4 kağıdıyla bantlayarak kapladım. Sonra sınıflara göre avatarları ayırdım. Hangi sınıfta hangi avatarları kullandıysam ayırdım. Sınıf isimlerini siyah beyaz şekilde çıktı aldım. Sınıf isimleri ve alttaki resimlerin şablonu da buradan indirilebilir. Sonrasını görüyorsunuz zaten. Resimdeki gibi yapıştırdım. Panoyu dörde bölerken arada desenli bant kullandım.
Bence desenli bantlar, en şirin kırtasiye malzemeleri arasındadır. Her işe yarıyorlar ve çok pratikler. Bulduğunuz yerden bol bol alın derim.
Sonuçta gördüğünüz panoyu oluşturdum. Eksikleri yok mu, var... 4 saat uğraştım bununla ama Mukavvayı a4 kağıtla kaplamak hem fazladan uğraştırdı, hem de kötü göründü. Güzeli renkli kartonla kaplamak olacaktır. Evde renkli çıktı alamadığım için alttaki resimler siyah beyaz oldu. Kötü oldu bence. O renki çıktı olmalıydı ya da tamamen boyama sayfası şeklinde olup elde boyanmalıydı sınıf isimlerinin yanlarındaki resimler gibi. He bir de sınıf isimleri demişken. 5/A, 6/A gibi sınıf isimleri vermek yerine, sınıfa öğrencilerle isim verdirip yazmak öğrencilerin daha hoşlarına giderdi. Ama ben sadece iki sınıfta isim belirlediğim için karışıklık olmasın diye böyle yazdım. Bir de son olarak her sınıfın yanlarına rastgele resim koymak yerine dojoda verdiğimiz sınıf resimleri konulabilirdi. Ama ben çıktı aldıktan sonra aklıma geldi. Siz öyle yapın bence.
Class dojo ödül panosu olarak yarından itibaren bunu sınıflarımda kullanıyorum. Sizlere de kolay gelsin.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"HAYALLERİMDEKİ OKUL"

Türkiye’de milyonlarca öğrenci her gün an az 7 saatini okullarda geçiriyor. Bu 7 saati nasıl geçirecekleri ya da yaptıkları şeylerin ne işe yarayacağı hakkında hiçbir bilgileri ve tercih hakları da yok üstelik. Ben de bir öğretmen olarak merak ettim, acaba tercih hakları olsaydı nasıl düzenlerlerdi okulu, dersleri ve öğretmenleri diye. Üç soru sordum öğrencilere: 1) Hayalinizdeki okul binası (Sınıf, bahçe ve teknik yeterlilikleri burada açıklayacaklar.) 2) Hayalinizdeki öğretmen (Özellikle okuldaki herhangi bir öğretmeni yazmamalarını istedim. Var olmayan sadece kendi hayal ettikleri bir öğretmen olmalıydı bu.) 3) Hayalinizdeki dersler (Okulda hangi derslerin olmasını isterler) Öğrencilerden hayli ilginç sonuçlar geldi. Bunları paylaşmak istiyorum. 1) Hayalimdeki Okul Binası Bu soruda ilkokul öğrencileri daha çok eve benzeyen bir okul hayal ettiklerini belirttiler. Sınıflarda halı olmasını istemişler. Okulun güvenli olması üzerinde durmuşlar. Okulda kendilerini güvende his...

Osmanlıca Türkçesi Metinleri I - Aşıkpaşazade - Tevarih-i Ali Osman

Osmanlıca Türkçesi Metinleri I dersinden  Aşıkpaşazade'den  "Tevarih-i Ali Osman" metnini daha kolay çalışılabilir bir hale getirmeye çalıştım. Bu seferki not diğerlerinden daha uzun sürdü ve uğraştırdı. Ama güzel oldu. Eğer buradan çalışırsanız güzel sonuçlar gelebileceğini düşünüyorum ben şahsen. PDF alttadır. Kolay gelsin.

Derslerde kullanılabilecek tanışma aktiviteleri (ice-breakers)

Malum yeni eğitim öğretim yılına başlamak üzereyiz. Eğer benim gibi okul değiştirenlerdenseniz ya da yeni tanışacağınız sınıflar varsa benim de internetten bulduğum tanışma aktivitelerini derliyorum. Hem ben bir kaçını kullanacağım hem de sizin işinize yarayan olur belki. :) 1. TOP HAVUZU Öğrenciler birer soru hazırlayıp kağıtlara yazarlar. Sonra bu kağıtlar top haline getirilip sınıfın ortasına atılır. (Alternatif olarak bir kase ya da kutuya da konabilir.)  Öğretmen de daha önce hazırlamış olduğu soruları aynı şekilde kutuya yerleştirebilir. Sonra öğrenciler ikişer ikişer ortaya kalkıp bir soru seçer ve birbirlerine sorarlar.  Basit ve az hazırlık gerektiren bir aktivite :) 2. İÇ İÇE DAİRELER Öğrenciler yüzleri birbirine bakacak şekilde iç içe iki daire oluşturur. Birbirlerine sorular sorarak ortak en az bir noktalarını bulmaya çalışırlar. (En sevdikleri renkler, müzik türleri, filmler gibi.) Daire öğrencilerin hızlarına ya da sizin istediğiniz bir sürede...