Ana içeriğe atla

Menemen

Kışlık hazırlıklar kapsamında 7-8 kavanoz menemen yaptım. Köyümüzde domates ve biber çok... Malzeme hazırken değerlendirmek istedim. Nasıl yaptığımı anlatmadan önce şunu belirtmek istiyorum: Ben yemek yapma becerilerine çok güvenen biri değilim. Ama buna rağmen farklı şeyleri mutlaka denerim. Çünkü yemek yapmayı seviyorum.
Evet, açıklamamı yaptığıma göre tarifime geçiyorum.





MALZEMELER:

  • Yapacağınız menemen miktarına göre domates (Ben çok yapmak istediğim için 6-7 kiloyla yaptım.)
  • Biber (Bunun miktarı ve acılığı da size kalmış. Ben yarım kilo kadar kullandım. Acı, tatlı karışık...)
  • Sarımsak (Yine siz karar verin miktarına... :) Ben 1 baş koydum)
  • 1 yemek kaşığı kadar yağ
YAPILIŞI:
  • Büyük bir tencereye bol su koyup kaynatıyoruz. 
  • Kaynattığımız suya domatesleri atarak 2-3 dakika kadar kaynatıp, çıkarıyoruz. 
  • Domateslerin kabuklarını kolayca soyuyoruz. 
  • Domatesler yumuşamış olacak. Küp küp doğruyoruz.
  • Büyük bir tencereye doğradığımız domatesleri doldurup ocağa alıyoruz. Pişene kadar kaynatıyoruz. Ben dışarıda ateşte yaptım. Ama ocakta da oluyor. Sadece biraz daha uzun sürüyor. Piştiğini nerden mi anlayacağız? Açıkçası kokusundan anlıyorum ben. Bir de suyu azalır.
  • Domatesler pişerken biberlerimizi doğruyoruz. Biraz büyük doğruyorum ben biberleri. İçinde görünmesi şık oluyor bence. Ama zevkinize göre siz karar verin. 
  • Sarımsaklarımızı da bıçağı üzerine yatay bastırıp ezdikten sonra soyuyoruz. 
  • Bir tavaya yağımızı koyup biber ve sarımsaklarımızı kavuruyoruz.
  • Pişen domateslerin içine ekleyip karıştırıyoruz.
  • Menemenimizi pişer pişmez kavanozlara bölüp, kavanoz kapaklarını sıkıca kapatıyoruz. 
  • Kavanozlarımızı ters şekilde bir battaniyenin arasına sarıyoruz. 3-4 saat beklettik mi menemenimiz hazır. 
  • Buzdolabında bekletmemize gerek yok. Oda sıcaklığında ve mümkünse gölgede bekletebiliriz.
  • Kışın taze domatesle yapılan menemenimizi afiyetle yiyoruz. :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Osmanlıca Türkçesi Metinleri I - Aşıkpaşazade - Tevarih-i Ali Osman

Osmanlıca Türkçesi Metinleri I dersinden  Aşıkpaşazade'den  "Tevarih-i Ali Osman" metnini daha kolay çalışılabilir bir hale getirmeye çalıştım. Bu seferki not diğerlerinden daha uzun sürdü ve uğraştırdı. Ama güzel oldu. Eğer buradan çalışırsanız güzel sonuçlar gelebileceğini düşünüyorum ben şahsen. PDF alttadır. Kolay gelsin.

Derslerde kullanılabilecek tanışma aktiviteleri (ice-breakers)

Malum yeni eğitim öğretim yılına başlamak üzereyiz. Eğer benim gibi okul değiştirenlerdenseniz ya da yeni tanışacağınız sınıflar varsa benim de internetten bulduğum tanışma aktivitelerini derliyorum. Hem ben bir kaçını kullanacağım hem de sizin işinize yarayan olur belki. :) 1. TOP HAVUZU Öğrenciler birer soru hazırlayıp kağıtlara yazarlar. Sonra bu kağıtlar top haline getirilip sınıfın ortasına atılır. (Alternatif olarak bir kase ya da kutuya da konabilir.)  Öğretmen de daha önce hazırlamış olduğu soruları aynı şekilde kutuya yerleştirebilir. Sonra öğrenciler ikişer ikişer ortaya kalkıp bir soru seçer ve birbirlerine sorarlar.  Basit ve az hazırlık gerektiren bir aktivite :) 2. İÇ İÇE DAİRELER Öğrenciler yüzleri birbirine bakacak şekilde iç içe iki daire oluşturur. Birbirlerine sorular sorarak ortak en az bir noktalarını bulmaya çalışırlar. (En sevdikleri renkler, müzik türleri, filmler gibi.) Daire öğrencilerin hızlarına ya da sizin istediğiniz bir sürede bir iste

"HAYALLERİMDEKİ OKUL"

Türkiye’de milyonlarca öğrenci her gün an az 7 saatini okullarda geçiriyor. Bu 7 saati nasıl geçirecekleri ya da yaptıkları şeylerin ne işe yarayacağı hakkında hiçbir bilgileri ve tercih hakları da yok üstelik. Ben de bir öğretmen olarak merak ettim, acaba tercih hakları olsaydı nasıl düzenlerlerdi okulu, dersleri ve öğretmenleri diye. Üç soru sordum öğrencilere: 1) Hayalinizdeki okul binası (Sınıf, bahçe ve teknik yeterlilikleri burada açıklayacaklar.) 2) Hayalinizdeki öğretmen (Özellikle okuldaki herhangi bir öğretmeni yazmamalarını istedim. Var olmayan sadece kendi hayal ettikleri bir öğretmen olmalıydı bu.) 3) Hayalinizdeki dersler (Okulda hangi derslerin olmasını isterler) Öğrencilerden hayli ilginç sonuçlar geldi. Bunları paylaşmak istiyorum. 1) Hayalimdeki Okul Binası Bu soruda ilkokul öğrencileri daha çok eve benzeyen bir okul hayal ettiklerini belirttiler. Sınıflarda halı olmasını istemişler. Okulun güvenli olması üzerinde durmuşlar. Okulda kendilerini güvende his