Ana içeriğe atla

Mitolojide keçi (PAN)

İnsan kafalı Pan
Keçilerimizden bahsettim önceki yazımda. Keçi demişken Yunan mitolojisinde de üzerinde durulmuş keçi motifi üzerinde durmak istiyorum. Yunan mitolojisinde PAN adında bir tanrı var ki çobanların ve kırın tanrısı. Sonuçta o dönemde hayvancılık şimdikine göre daha önemli olduğundan çobanlık da daha önemlidir zannediyorum. Dolayısıyla çobanlara ithafen bir tanrının varlığı da doğal.



Keçi kafalı Pan
Pan, yarı keçi yarı insan olarak betimleniyor. Teke kokusunu
daha önce duydunuz mu bilemiyorum ama gerçekten ağır bir kokusu olduğunu söyleyebilirim. İşte bu kokudan dolayı da Pan'ı kokan, pis ve kıllı bir varlık olarak betimlemişler. Önceleri keçi kafalı olarak betimlenen Pan, sonradan bu insan yüzüne sahip olmuş, ama boynuzlar kalmış. Cinsellik tanrısı denmiş Pan'a. Benim çıkarımım şu ki; Pan doğada yaşayan rahat bir figür. İnsana da "Güdülerini takip et, boşver kuralları filan" diyor.
Pan'la ilgili ekstra bilgi verip kapatayım bu mevzuyu. Bize Fransızca "panique" kelimesinden gelen "panik" kelimesinin kökeni de buradan geliyor. Şöyle ki bu tanrının ormanlarda insanların karşısına aniden çıkıp kalplerine ani bir korku verirmiş. İşte bu korku bize panik diye geçmiş.
Bence Peter Pan karakterinin o umursamaz halinin de bu Pan'la ilişkisi mümkün. ;)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Osmanlıca Türkçesi Metinleri I - Aşıkpaşazade - Tevarih-i Ali Osman

Osmanlıca Türkçesi Metinleri I dersinden  Aşıkpaşazade'den  "Tevarih-i Ali Osman" metnini daha kolay çalışılabilir bir hale getirmeye çalıştım. Bu seferki not diğerlerinden daha uzun sürdü ve uğraştırdı. Ama güzel oldu. Eğer buradan çalışırsanız güzel sonuçlar gelebileceğini düşünüyorum ben şahsen. PDF alttadır. Kolay gelsin.

Derslerde kullanılabilecek tanışma aktiviteleri (ice-breakers)

Malum yeni eğitim öğretim yılına başlamak üzereyiz. Eğer benim gibi okul değiştirenlerdenseniz ya da yeni tanışacağınız sınıflar varsa benim de internetten bulduğum tanışma aktivitelerini derliyorum. Hem ben bir kaçını kullanacağım hem de sizin işinize yarayan olur belki. :) 1. TOP HAVUZU Öğrenciler birer soru hazırlayıp kağıtlara yazarlar. Sonra bu kağıtlar top haline getirilip sınıfın ortasına atılır. (Alternatif olarak bir kase ya da kutuya da konabilir.)  Öğretmen de daha önce hazırlamış olduğu soruları aynı şekilde kutuya yerleştirebilir. Sonra öğrenciler ikişer ikişer ortaya kalkıp bir soru seçer ve birbirlerine sorarlar.  Basit ve az hazırlık gerektiren bir aktivite :) 2. İÇ İÇE DAİRELER Öğrenciler yüzleri birbirine bakacak şekilde iç içe iki daire oluşturur. Birbirlerine sorular sorarak ortak en az bir noktalarını bulmaya çalışırlar. (En sevdikleri renkler, müzik türleri, filmler gibi.) Daire öğrencilerin hızlarına ya da sizin istediğiniz bir sürede bir iste

"HAYALLERİMDEKİ OKUL"

Türkiye’de milyonlarca öğrenci her gün an az 7 saatini okullarda geçiriyor. Bu 7 saati nasıl geçirecekleri ya da yaptıkları şeylerin ne işe yarayacağı hakkında hiçbir bilgileri ve tercih hakları da yok üstelik. Ben de bir öğretmen olarak merak ettim, acaba tercih hakları olsaydı nasıl düzenlerlerdi okulu, dersleri ve öğretmenleri diye. Üç soru sordum öğrencilere: 1) Hayalinizdeki okul binası (Sınıf, bahçe ve teknik yeterlilikleri burada açıklayacaklar.) 2) Hayalinizdeki öğretmen (Özellikle okuldaki herhangi bir öğretmeni yazmamalarını istedim. Var olmayan sadece kendi hayal ettikleri bir öğretmen olmalıydı bu.) 3) Hayalinizdeki dersler (Okulda hangi derslerin olmasını isterler) Öğrencilerden hayli ilginç sonuçlar geldi. Bunları paylaşmak istiyorum. 1) Hayalimdeki Okul Binası Bu soruda ilkokul öğrencileri daha çok eve benzeyen bir okul hayal ettiklerini belirttiler. Sınıflarda halı olmasını istemişler. Okulun güvenli olması üzerinde durmuşlar. Okulda kendilerini güvende his